חשש למחדל • תושבים מעידים: "דיווחנו למשטרה והיא הגיעה באיחור של למעלה משעה"

    דוד לזר 3 Comment on חשש למחדל • תושבים מעידים: "דיווחנו למשטרה והיא הגיעה באיחור של למעלה משעה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) נמנע בחסדי שמים פיגוע דקירה בעיר בית שמש, זאת לאחר שתושבים הזעיקו את המשטרה ודיווחו על כל שהם מבחינים בשני פלסטינים חשודים ששמסתובבים בסמוך לתחנת האוטובוס. כוח משטרה שהגיע למקום ניטרל את המפגעים – לאחר שהם הספיקו לפצוע אברך חרדי באורח קל.

    אולם, מעדויות רבות שהגיעו הבוקר ל'קול חי' עולה כי כבר משעות הבוקר המוקדמות, תושבים מודאגים שראו את המחבלים דיווחו למשטרה עליהם – ולמרות זאת, המשטרה באה למקום באיחור רב של למעלה משעה, דבר שהיה יכול להסתיים חלילה באסון.

    אריאל בראון, עד ראייה שהיה במקום סיפר הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי כבר בסביבות השעה 7:00 בבוקר, תושבים זיהו במקום שני פלסטינים חשודים שמסתובבים בצורה מחשידה.

    "מ-7:00 בבוקר, אנחנו ממתינים כאן למשטרה", מספר עד הראייה, "עמדתי עם הבת שלי בתחנה, ראינו 2 ערבים עומדים שם ולא עובדים וזה היה מחשיד, הם עמדו בסמוך לתחנת אוטובוס ובאופן תמוה הם לא עלו על שום אוטובוס, והתושבים שעקבו אחריהם – הבינו שיש כאן משהו חשוד מאוד. התקשרנו למשטרה, והם לא הגיעו".

    20151022013635

    בראון סיפר בנוסף כי "הם ראו שהתחנה התרוקנה אז הם הלכו למקום אחר. המשכנו לעקוב אחריהם, והם החלו ללכת במהירות לתחנה אחרת, ואנחנו עדיין ממתינים למשטרה", הוא אומר, לדבריו, "בהמשך הגיעה למקום ניידת משטרה, כיוונו אותה אליהם ואז ברגע שהם ראו את המשטרה הגיעה למקום, אחד מהם הוציא סכין ודקר אדם שהיה במקום".

    "ברוך ה' שעקבנו אחריהם, וידענו לכוון את המשטרה אל המיקום שלהם, אם היו עולים על אוטובוס זה היה יכול להיות חלילה אסון", הוא אומר.

    בתגובה אמר דובר המשטרה למגזר החרדי שבתאי גרבציק' כי "הגיעו הבוקר טלפונים על אנשים חשודים, ניידת נשלחה לאזור, ובעת שהמפגעים הבחינו בניידת הם דקרו את אחד האברכים שהיו במקום. וכוח משטרה נטרל אותם".

    על הטענות שהמשטרה הגיעה באיחור של למעלה משעה אמר גרבציק כי "אני לא יכול כעת לומר בדקות את זמן ההגעה של המשטרה, אבל אם מביטים בתוצאה – הרי שנעשתה כאן עבודה טובה".

    מהמשטרה נמסר על האירוע כי "במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אדם חשוד ברמת בית שמש. שוטרים החלו סריקות במהלכן התקבל דיווח כי שני חשודים ניסו לעלות לאוטובוס הסעה של ילדים וכשצעקו לעברם בנסיון לברר מדוע הם עולים, השניים ירדו".

    "בסריקות שערכו השוטרים, איתרו שוטר מתחנת בית שמש ושוטר מג"ב את שני המחבלים עפ"י תיאור שנמסר, כשהם בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב יחזקאל הנביא. השוטרים הבחינו בשני המחבלים כשהם דוקרים אדם יהודי בתחנת האוטובוס באמצעות סכינים, חתרו למגע ביצעו ירי מדוייק וניטרלו אותם. עם ניטרולם חדלו את הירי והחלו להרחיק סקרנים מחשש שקיים מטען".

    "הפצוע פונה במצב בינוני להדסה עין כרם. בבדיקה של החשודים לאחר ניטרולם נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי ׳עז אל דין אל קאסם׳. המחבלים פונו גם הם להדסה עין כרם במצב קשה", אמרו במשטרה.

    צפו במנהל ת"ת דרכי יושר הסמוך למקום הפיגוע בבית שמש מספר לאתר 'קול חי' על התחושות.

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מילים חכמות של דובר המשטרה, להסתכל על התוצאה, מענין מה היה עונה אם חלילה היה מסתיים אחרת, אז היו פותחים בועדת חקירה. זו חלמאות לשמה, צריך תמיד להתיחס למקרה בחומרה גם אם לא נגמר באסון, ההבדל בין אסון ללא אסון הוא חוט השערה לפעמים. חוץ מזה, יש אדם שנפצע, האם מישהו יודע מה הפירוש פצוע בינוני, האם דובר המשטרה היה מוכן להיות במקום שלו, האם יש לנו מושג מה הוא הולך לעבור מבחינה בריאותית ונפשית. זה פשוט מתסכל לקרא דברים כ"כ מטופשים מאנשים שצריכים להיות אחראים על בטחון האזרחים.
      חלם בהתגלמותה

    2. 1

      חחחח "להסתכל על התוצאה", מה זה דובר משטרה או איזה ארגון פשע חלמאי? לא יאומן.